close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עריכת צוואה הדדית - מאושרת נוטריון בלי לקרוע את הכיס עד הבית

מערכת שורשי סיוון, תשפ02/06/2020

מהי צוואה הדדית? מהי צוואה הדדית נוטריונית? מדוע רצוי לערוך צוואה הדדית נוטריונית? היכן ניתן לערוך צוואה הדדית נוטריונית מאושרת משפטית בשירות אישי עד הבית ובמחיר חסר תקדים?

תגיות:
צוואה הדדית הינה צוואה המשותפת לשני בני הזוג במסגרתה מביעים הצדדים התחייבות עתידית להסדר ירושה זהה. מרכיב ה"התחייבות ההדדית" הוא משמעותי ביותר במקרה זה ותקף רק בצוואה הדדית. צוואה הדדית יכולה להיות צוואה אחת או שתיים נפרדות שבמסגרתה מורישים שני הצדדים את רכושם זה לזה כך שבמקרה בו אחד מהם נפטר יעבור כל רכושו וזכויותיו המפורטות בצוואה ההדדית לבן הזוג שנשאר ולא לילדיו, נכדיו או יורשים אחרים. צוואה הדדית נוטריונית נערכת בפני נוטריון שמעמדו הוא כשל שופט ולה חשיבות רבה מבחינת תוקף כיוון שצוואה כזו
מספקת וודאות רבה בכל הנוגע לקבילותה בעתיד. כך, קטנים הסיכויים לפסילתה או להתנגדויות אליה. חברת "צוואות עדים" מעניקה שירות עריכת צוואה הדדית נוטריונית מאושרת משפטית בשירות אישי עד הבית במחיר חסר תקדים ובנוחות מקסימלית.


מהי צוואה הדדית?
בשנת 2005 תוקן חוק הירושה בכנסת. בסעיף 8 א לחוק הירושה נקבע כי בני זוג רשאים לערוך צוואה הדדית מתוך הסתמכות של צד אחד על הצד השני. זאת בצוואה אחת משותפת או בשתי צוואות נפרדות. בצוואה הדדית מורישים שני הצדדים את רכושם האחד לשני כך שאם נפטר אחד מהם יעבור רכושם אך ורק להם ולא ליורשים אחרים. מטרתה של צוואה הדדית היא לשמור על רכושם וזכויותיהם של הצדדים לצוואה אשר מסכמים ביניהם כיצד יחולק רכושם בסוף ימיהם.

ההבדלים בין צוואה הדדית לרגילה
צוואה הדדית היא משותפת לשני בני הזוג בה הם מתחייבים להסדר ירושה זהה. "התחייבות עתידית" היא מרכיב התקף רק בצוואה הדדית ובצוואה רגילה הוא פסול. צוואה הדדית חריגה בחוק הירושה שכן אחד העקרונות החשובים בדיני הירושה הוא עקרון חופש הציווי במסגרתו עומד העיקרון כי על הצוואה להיכתב על ידי המצווה בלבד והוא בלבד יוכל לשנות, לבטל ולכתוב צוואה אחרת לגמרי בכל עת. לעומת זאת, צוואה הדדית כוללת הגבלות שונות על חופש הציווי של הצדדים. ההגבלות נקבעו על ידי המחוקק בחוק הירושה בכדי למנוע מבן הזוג הנותר בחיים מלשנות את הצוואה ההדדית לאחר מותו של בן הזוג. גם בזמן שבני הזוג עדיים בחיים, מגביל המחוקק את האפשרות לשינוי או ביטול צוואה הדדית מבלי להודיע על כך לצד השני. צוואה הדדית נערכת על ידי שני בני הזוג ביחד ומתוך הסכמות משותפות וזאת בשונה מצוואה רגילה בה אסור לאיש מלבד המצווה לערוך את הצוואה ואסור לאדם אחר שייהנה מהצוואה בעתיד להיות שותף לעריכתה.

מהי צוואה נוטריונית?
על פי סעיף 2 לחוק הירושה, ניתן לעורך צוואה בפני רשות, מול שופט, רשם הירושות, רשם בית המשפט או בפני חבר בית דין דתי. צוואה נוטריונית נערכת בפני נוטריון שמעמדו הוא כשל שופט. על פי החוק, דין נוטריון כדין שופט בכל הנוגע לעריכת צוואה. כלומר, סמכויותיו של נוטריון, זהות לאלו של שופט. נוטריון המקבל אישור לפי חוק, מהווה ראיה בעלת משקל בהליכים משפטיים מבלי שיהיה צורך בהצגת ראיות נוספות. לעובדה זו חשיבות רבה מבחינת תוקפה של הצוואה הנערכת בפני נוטריון שכן הליך זה מספק וודאות בכל הנוגע לקבילות המסמך והאפשרות לתקוף אותו בעתיד או להתנגד לו.

שירות עריכת צוואה הדדית נוטריונית מאושרת משפטית עד הבית במחיר חסר תקדים
מעולם לא היה קל יותר לערוך צוואה הדדית נוטריונית. חברת "צוואות עדים" מציעה שירות אישי עד הבית בעלות של 1,700 שקלים בלבד (לפני מע"מ) באווירה נעימה במסגרת ביתכם ישנה גם אופציה להגיע למשרדנו באשדוד ולקבל את הצוואה ההדדית ב 1200 ₪ בלבד (לפני מע"מ). עריכת הצוואה כוללת חתימת נוטריון העורך את הצוואה ההדדית על פי בקשת בני הזוג, קורא את הצוואה ההדדית בפניהם כשלאחר מכן, מצהירים בני הזוג המורישים בפניו כי מדובר בצוואתם (במסמך אחד או בשני מסמכים נפרדים) והנוטריון מאשר את הצוואה ומעניק לה תוקף משפטי. צוואה אשר קיבלה אישור נוטריוני, מהווה ראיה לכך שהיא רצונו האחרון והאמיתי של המוריש ובמקרה זה, של שני בני הזוג המורישים. לאחר עריכת הצוואה ההדדית הנוטריונית, מומלץ להפקידה במשרדי רשם הירושות שבמקום מגוריכם.

חושבים על עריכת צוואה הדדית נוטריונית ? זה הזמן לקבוע עם המומחים של "צוואות עדים" ולקבל שירות אישי עד הבית עם מקצוענות חסרת פשרות. עורכי הדין של החברה הם בעלי ניסיון של יותר מ-17 שנים בעריכת צוואות. עו"ד מומחה בתחום דיני משפחה וירושות שהוא גם נוטריון, יגיע עד אליכם ויספק לכם הדרכה ומענה על כל שאלה בנוגע לצוואה. הצוואה עומדת בכל התקנים הדרושים לאישור צוואה למניעת סכסוכים ואי הבנות העלולים להיווצר בעקבות צוואה פסולה או לא תקינה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה